БИЗНЕС АНГЛИЙСКИ
7 особености, за които и не подозирате
Бизнес английски – основното средство за комуникация на международно ниво
Бизнес английският е особено важна част от английския език. Използва се в официална или бизнес обстановка и има за цел да комуникираме ефективно с ръководството, колегите или други представители от професионалната ни среда. Това е езикът на международната бизнес общност. Следователно, след като го овладеете, ще можете да общувате с професионалисти от всяка точка на света. Той е мост между вас и останалия свят. Важното е , че владеенето на бизнес английски е само едно от условията за успешно правене на бизнес в международен план. Когато работите с чуждестранни клиенти, е препоръчително да разбирате и тяхната култура, за да не се изразите или направите нещо неподходящо или обидно по невнимание.
Бизнес английски - има свои разновидности
Бизнес английски всъщност е широк термин, който се използва в света на бизнеса. Presentation English е сравнително формален и сдържан, докато Networking English включва елемент на свобода и неформалност, но предполага и спазване на всички правила за учтивост. Това означава, че трябва да се подготвите за официалните ситуации като за презентация, трябва да сте готови да използвате правилните думи, за да изразите своята гледна точка, без да се объркате.
Networking English има за цел да създадете добро впечатление за себе си и да бъдете запомнени.
И двата вида бизнес английски са „официални“, но с различна степен на формалност.
Бизнес английският е кратък и специфичен
Естеството на бизнес английския отразява високата заетост на всички участници в бизнес средата. Следователно, ако говорите с някого, трябва да го направите по възможно най-ефективен начин. Не забравяйте, че бизнес английският е различен от общия английски. Не смесвайте езика, който трябва да използвате по време на презентация и този, който използвате сред приятели, за да им разкажете за почивката си през лятото. В бизнес комуникацията трябва да сте бързи, конкретни и ясни, но и много кратки. Не е нужно да се изразявате с 20 думи, когато можете да го направите с 10 думи. Още по-добре, опитайте се да се придържате към 7-8 думи. За да бъде вашата комуникация успешна, трябва да знаете точно какво искате да кажете и да предадете идеята си на събеседника възможно най-ясно.
Има определен бизнес жаргон, който трябва да знаете
Има определени думи и фрази, които са специфични за бизнес английския. Ако използваме някои от тези думи и фрази в ежедневния разговор, би изглеждало много странно. В бизнес среда обаче използването на такива думи говори за способността на човек ясно да изразява идеи и ефективно да води диалог.
Например, в областта на управлението на проекти можете да постигнете по-добри резултати, като използвате следните думи :
-
"authorization" вместо "permission"
-
"deliverable" вместо "completed product"
-
"consensus" вместо "majority opinion"
Целта е да общувате по професионален и дипломатичен начин
Вашата задача е бързо и ясно да предадете своята гледна точка, като използвате бизнес терминология. Също така е много полезно да имате добре подготвена автобиография или портфолио, в случай че срещнете значим професионалист или партньор от вашата индустрия, когото да убедите, че вашите идеи или продукти заслужават времето му. На интервю вашата цел е да създадете добро впечатление и да убедите интервюиращия, че сте достойни за свободното място. По време на служебни дискусии и спорове способността да поддържате дипломатичност и сдържаност може да бъде много полезна. Бизнес английският е свързан с придържането към професионално поведение т.е. да бъдете учтиви по всяко време. Избягвайте да бъдете груби и нетактични. Например, когато коментирате работата на колега, не можете просто да изречете всичко, което ви идва на ум. Има една страхотна техника в това отношение: следвайте „правилото за сандвич“, особено ако трябва да кажете нещо негативно. В този случай започнете с нещо положително, след това посочете „отрицателния“ аспект, как може да се коригира, и завършете с друг положителен коментар.
Не е важно колко добре знаете езика, а колко добре общувате
Да, трябва да научите езика, но също така трябва да знаете кога и как да го използвате. Да бъдете добър в бизнес английския не означава да демонстрирате своите умения или богат речник. Хората ще бъдат впечатлени от това колко добре се справяте със задачата, а не колко знаете. Трябва да останете фокусирани върху решението и да можете да мислите в движение. Може не винаги да намирате правилните думи, но ако можете да предадете посланието си ясно и кратко, със сигурност ще успеете. Различните ситуации изискват различни нива на комуникация.
Например, за да проведете успешно презентация, трябва да съберете колкото се може повече информация и да помислите върху речника, за да създадете впечатлението за знаещ човек. Когато започнете обаче да отговаряте на въпроси от колега или ръководител, основната ви цел ще бъде комуникацията.
Ще подобрите своя бизнес английски чрез практика
Няма да овладеете бизнес английски за един ден. В началото неизбежно ще правите грешки.Най-важно е да продължавате да опитвате и да се учите от грешките си, като продължавате да практикувате. Ако сте достатъчно упорити и отдадени, ще успеете в това, към което се стремите. Така че, за да станете експерт по бизнес английски, първо трябва да развиете умения за говорене и писане.
-
Съсредоточете се върху произношението, дикцията и акцента.
-
Практикувайте редовно и обогатявайте речника си.
-
Вярвайте в себе си и останете фокусирани - тогава със сигурност ще успеете!