ЗА УЧЕНИЦИ ЗА ВЪЗРАСТНИ ПОДГОТОВКА СЕРТИФИКАТНИ ИЗПИТИ Индивидуално обучение Корпоративен английски Изпитен център Сертифициране на преподаватели Начало За нас Новини Предстоящо Работа Контакти MY AVO ВХОДЯЩ ТЕСТ
лого Кеймбридж лого EAQUALS

Бизнес кореспонденция на английски

основни съвети и препоръки от АВО

Електронните съобщения дават възможност за бърз обмен на информация на големи разстояния. По бързина на предаване на идеи това се приравнява на телефонен разговор. Имейлите обаче се съхраняват на пощенски сървъри и се използват като печатни доказателства за нашите думи. Следователно електронната кореспонденция изисква отговорно отношение.

Задачата става по-трудна, ако общувате на английски с хора от други култури. Екипът ни ще ви сподели на какво да обърнете внимание в този случай, как да избегнете грешки и да постигнете взаимно разбирателство с чуждестранни колеги и партньори.

Как да се научим да говорим английски правилно?

Независимо с кого кореспондирате, не забравяйте за правилата на имейл етикета.

  1. Ясно посочете темата на писмото в Subject-а
  2. Използвайте професионален поздрав и избягвайте фамилиарничене
  3. Прочетете отново имейла, преди да го изпратите. Грешките се отразят негативно на вашия имидж в очите на събеседника
  4. Ако въвеждате нов събеседник в кореспонденцията, опишете накратко предисторията на въпроса. Не го принуждавайте да скролва надолу и да чете всички публикации по темата. Опишете същността на въпроса, какво сте обсъдили, какво искате да кажете по него
  5. Отговорете на имейла. Ако нямате време да проучите темата в момента, потвърдете, че имейлът е получен и посочете кога можете да проучите проблема
  6. Не използвайте червено, за да привлечете вниманието към дадена идея. Червеното говори за опасност и предизвиква негативни емоции. Използвайте специални думи и фрази за подчертаване, а не графики или цвят

Английският език е универсалният език за комуникация за хора от различни страни.

Но това не означава, че стилът на кореспонденция винаги е един и същ. Нека разгледаме разликите.

Намалете модалността на фразите, но не се отказвайте от учтиви форми на изразяване:

  • Should you have any further questions, please do not hesitate to contact me
  • I would appreciate your help in this matter.
  • I await a response at your earliest convenience.

Ако вече познавате колега или партньор от тези страни, попитайте го как, как е семейството му. Вниманието към лични подробности не се възприема като лош тон, а напротив, помага за установяване на по-добри отношения.

Основните езикови принципи, които винаги трябва да спазвате, когато пишете имейл до Ваш клиент или партньор.

Откажете се от жаргон, дори ако общувате с колеги, които разбират проблема. Вашата кореспонденция може да бъде препратена на хора, които не са запознати с темата.

Трудно е да се предадат емоции чрез имейл. Възклицание в текста се възприема като повишаване на тона.
Ако съобщението има много удивителни знаци, те се обезценяват. Събеседникът вече няма да ги възприема като призив за внимание.

Този принцип е особено подходящ за тези, които работят с email-a си от телефон или таблет: трябва бързо да прочетете писмото, да разберете и да отговорите, а размерът на екрана въвежда ограничения. Колкото по-кратък е текстът в съобщението, толкова по-бързо ще бъде прочетено.

Благодарим Ви!